De Duitse sportkledingfabrikant Puma heeft de omzet in het derde kwartaal weten op te voeren, ondanks aanhoudend ongunstige wisselkoerseffecten. Het bedrijf wist voor het eerst in zeven kwartalen meer schoenen aan de man te brengen, zo maakte het vrijdag bekend.

De totale opbrengsten namen met 3,7 procent toe tot 843 miljoen euro. Gecorrigeerd voor valutaschommelingen was zelfs sprake van een groei met 6,4 procent. De nettowinst is wel gedaald, van 53 naar 29 miljoen euro. Dat komt met name door toegenomen marketingskosten en investeringen.

Puma is bezig zijn positie als sportkledingfabrikant opnieuw te bepalen. Tot en met de Olympische Spelen van 2016 wil het concern zich nadrukkelijker op de kaart zetten als leverancier van professionele sportartikelen. Die campagne met onder anderen topsprinter Usain Bolt en voetbalster Mario Balotelli kost veel extra geld.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl